Wdrożenia
Usługi wdrożeniowe odpowiadają na potrzeby Klientów lub Integratorów, którzy samodzielnie
dostarczają systemy informatyczne obejmujące elementy przeznaczone do realizacji usług ochrony informacji i które to
elementy zostały już wcześniej zintegrowane z oprogramowaniem i sprzętem wybranym do zastosowania w ramach danego
projektu. Integracja taka mogła być wynikiem działań producentów tego oprogramowania lub sprzętu albo jest wynikiem
realizowanego wcześniej projektu wdrożeniowego przez Integratora. W takich przypadkach oferujemy usługi bardziej
rozbudowane niż proste usługi instalacyjne, obejmujące m.in. skuteczne uruchomienie technologii i produktów objętych
tymi usługami w ramach pewnego ustalonego otoczenia technicznego i organizacyjnego. Zakres usług instalacyjnych jest
poszerzony o konfigurację uwzględniającą parametry systemów otaczających podmiot usługi wdrożeniowej i nie kończy się
na uruchomieniu produktu, ale na doprowadzeniu do zakładanego poziomu i jakości współpracy produktu z zewnętrznymi
(nie objętymi usługą wdrożeniową) systemami IT.
W przypadku konieczności ingerencji w konfigurację otoczenia, usługa wdrożeniowa obejmuje konsultacje dla
podmiotów opiekujących się (administratorów, integratorów, firm serwisujących dany element infrastruktury IT), co do
sposobu ich konfiguracji wymaganej dla osiągnięcia współdziałania zakładanego w ramach danego projektu wdrożeniowego.
Usługi wdrożeniowe nie obejmują modyfikacji ani wdrażanych rozwiązań ani składników otoczenia, z którymi
wdrażane rozwiązania ma współdziałać. Konieczność takiej modyfikacji, a co najmniej zagrożenia wystąpienia takiej
konieczności, wymaga rozszerzenia zakresu usług wdrożeniowych do usług integracyjnych.
|